Pressemeddelelse: Fortsat solid fremgang for KPC

3. marts 2016

KPC-koncernen kommer ud med nyt rekordresultat på 181 mio. kr. før skat. Omsætningen steg med 50 procent til 2,2 mia. kr.

KPC Holding A/S har onsdag offentliggjort årsregnskabet for 2015. Regnskabet viser fremgang på såvel toplinje som bundlinje. I 2015 øgede entreprenør- og udviklingsselskabet med hovedkontor i Herning således nettoomsætningen fra 1,49 mia. kr. i 2014 til 2,23 mia. kr. i 2015, mens årets resultat før skat landede på 181 mio. kr. i 2015 mod 132 mio. kr. i 2014.
I årets løb blev der ansat 30 procent flere medarbejdere.

- Væksten har været ligeligt fordelt mellem afdelingerne i Herning og København, og byggeaktiviteterne har primært fundet sted i større danske byer som København, Aarhus, Esbjerg og Odense, siger adm. direktør Bo Knudsen.

I årets løb afleverede KPC flere store projekter – blandt andet det nye grønttorv Copenhagen Markets på 67.000 kvadratmeter i Taastrup, det nye Traffic Control Center (TCC Øst) for Banedanmark og boligprojektet Harbour Park i Aarhusgadekvarteret i København.

- De seneste års vækst er blandt andet drevet af, at KPC har udviklet langvarige samarbejdsrelationer med en række nøglekunder især inden for den finansielle sektor. Kunderne i dette segment vil også fremadrettet være rigtigt vigtige for KPC, konstaterer Bo Knudsen.

Blandt de igangværende byggerier er højhuset Uptown og Pandoras nye domicil i København, Skanderborg Rådhus og indkøbscenteret Broen i Esbjerg.

- Ordrebeholdningen er god, og hvis vi fortsat kan undgå at lave fejl, vil 2016 også vise fremgang, vurderer Bo Knudsen.

Ved generalforsamlingen onsdag fik KPC Holding A/S ny bestyrelsesformand, idet Peter Leschly, 79 år, efter 20 år på posten ikke ønskede genvalg. Han afløses af Kjeld Johannesen, CEO for Danish Crown A.m.b.A.

Nøgletal KPC Holding A/S

(i mio. kr.)20152014